søndag 23. november 2008

Har en del tanker angående graviditet

For på min alder vet/kjenner jeg kanskje 15 stk som skal få barn. Ingen av de er over 17! Så tenker jeg på forskjellene mellom oss ungdommer. Hva er verst av å være gravid som 17, jomfru som 17 eller lugget med 14 som 17? Det er mye forskjeller på 17 åringer, men det er selvfølgelig ingen fasit svar. Personlig vil jeg ikke ha barn, ikke som 17 og ikke som 50. Det jeg mener er at jeg vil ikke føde, men få barn på en annen måte (kunstig befruktning). Men jeg ser ikke for meg at det vil ksje før jeg er 30 iallefall.

Når jeg diskuterer graviditet som 17 med venninner så sier de fleste "Ja jeg vil også ha nå". :S Så egentlig skjønner jeg det ikke helt, for jeg er ingen motstander av barn, men heller ikke en som elsker de. Men jeg tror det vil bli en gjeng med flotte mødre deg ute når de spretter ut, og håper alle har styrke til å gå gjennom alle årene med dem <3 Jeg gleder meg jeg også, men det er fremdeles 13 år til.

1 kommentar:

  1. Vet ikke hva som er værst, men jeg syns det er kjempe søtt å være jomfru jeg. Crazy mange som ikke syns det samme da.. Jeg skal heller ikke bli gravid før om mange år, og når babybølgen kom til Bergen (vest) gikk jeg til anskaffelse av prevansjon.

    SvarSlett

Miriam

Miriam