onsdag 4. februar 2009

Snø til Bergen men

det betyr at jeg står for vanningen. Bergen har blitt fantastisk, all den hvite snøen som har ligget seg oppå alle trærne og greinene. Jeg lagde til og med to, tre snøballer igår. Idag vil jeg ake ned fra Fløien :)
Men hva hjelper med snø og Bergen, i det hele tatt noe som helst, når man ikke har det godt med seg selv?

Er det oppskriften på selvtillitt? Ha det godt med seg selv? Det er iallefall ikke bra og få selvtillitt på grunn av kropp og utseendet, det har jeg lært nå. Før gikk det an gå med masse depressiv tanker, men så når jeg så meg i speilet tenkte jeg "jaja, heldigvis er jeg ikke stygg som noen andre jeg ser rundtomkring". Men nå er det ikke sånn lenger. Nå klarer jeg ikke å sminke meg riktig, får alltid et motbydelig resultat. Såvidt jeg tør å vise meg, og er iallefall flau, så jeg ser iallefall ned når jeg er med folk.

"Hva er alt dette tullet" er det sikkert noen som tenker nå. Men sannheten er at det brevet som jeg la ut i forgås, det ga jeg til Helge, min mor sin samboer. Han ga aldri noe respons på det, jeg visste ikke engang om han hadde fått det. Idag da jeg skulle gå til bussen spurte jeg om han hadde penger til buss, for kortet mitt var gått ut. Det endte med at han skrek alle budsjettene de la ut for meg i mnd. gang på gang på gang på gang. Han fikk meg til å gråte, han ser ting kun fra sitt synspunkt, han har en arrogant herketeknikk og han ga en blanke faen i om eg stod der, i gangen, med en skive i hånden som aldri ble spist fordi eg stod der og gråt. Kunne han ikke bare sagt: nei, har desverre ikke penger, hvis vi kjører nå så kan eg kjøre deg til skolen.

Ohno, jeg sitter her jeg, på kjøkkenbodet og gråter. Gjort det i en time nå, får det ikke ut. Blir faen ikke ferdig. Elevrådsmøte klokken 10, tannlege klokken 12. Får vel ta lappen-pengene mine, eller gå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Miriam

Miriam