tirsdag 3. februar 2009

Mobil i ung alder

Har dette noen konsekvenser? Som jeg ser det så er det en og bare en konsekvens - misunnelse bland andre barn. Jeg husker da jeg var liten, alle hadde fått mobiler uten meg. Jeg tok da en gammel ubrukelig mobil fra huset, og skjulte meg for alle og latet som jeg spilte og skrev meldinger. Jeg ser absolutt ikke problemet med å gi mobil til den ungen som har IQ til å bruke den. Det er bare til å sette grenser og avtaler: Mobilen skal ikke ha kamera eller internett. Kontantkort kan fylles på med 150,- annenhver måned. Har de fri familie kan de begrense det til 150,- halvåret for min del.

Hvor kommer konsekvensene inn i bildet? Det var en dag i forrige uke, jeg spurte om voldsalarm for å føle meg trygg, men ikke faen. "Hvor mange av vennene dine går med voldsalarm?" Det er akkurat dette jeg mener, gi dem ungene en faens mobil.

1 kommentar:

  1. Jeg har faktisk voldsalarm. Ikke det at jeg har den med meg noen steder, men vi fikk den med alarmselskapet.

    SvarSlett

Miriam

Miriam