lørdag 3. januar 2009

LIL - Loddefjord Dans

Dette bildet er fra Gymfest I Vest 07 hvor Loddefjord dans vant 1. plass i alle klassene. Dansing har blitt en så stor del av livet mitt at jeg skal begynne å ta det enda mer seriøst, og på et enda høyere nivå.

_Litt fakta_

Jeg har gått på dansing i 5,5 år.
Jeg har tatt kurs på Hildemors Danseskole: Dirty Dancing Latino Mix og Hip Hop nivå 2 (veldig kjedelig den hip hop'en.)
Jeg begynte på Langhaugen vgs i fjord på danselinjen men p.g.a. meget idiotiske forhold var jeg ikke mentalt sterk nok til å holde det ut lenger enn 2 mnd. Jeg angrer.
I konkurranser og oppvisninger, eller når jeg har tilskuere og skal danse, det er kun det punktet jeg kan være helt meg selv, slippe meg løs, gjøre bevegelsene på min måte. Det er den eneste måten jeg får vært meg selv 100 % på.
Jeg begynte med dansing i 7. klasse på Nybø skole - Kjøkkelvik DiscoFunk.
Nå har jeg gått på Loddefjord Dans i 2-3 år.
Gruppen vår danser veldig mye forskjellig; Lyrisk, jazz, hiphop, discojazz.
Vi danser kun en time i uken.

Dette er jeg mest stolt over:
Juleavslutningen 07 var første året med kåring av årets danser. Jeg og Isabel fikk en pokal hver med skriften: Årets Danser 2007. Den står fint oppå TV'en på rommet mitt.

Om 2,5 time skal vi ha dugnad, dvs varetelling på rema 1000. Dette er fordi vi samler penger til Landsturnstevnet. Vi skal nemlig i NM i showdans i Juni i Stavanger, så vi tjener penger til det :) Det skal bli kjempegøy! Selvom forrige konkurranse var ufortjent, ovveraskende, urettferdig og gikk dårlig, så har vi gutts til å klare det :). Vi skal på GFV i Mai, så vi får en liten oppvarming først.

Beklagelig er det mitt siste år som deltager på GFV, for neste år har jeg fylt 18. Og den siste klassen å delta i er 16-18.


Å gå glipp av en dansetrening, er som å gå glipp av et evig farvel. Jeg gråter ikke lett, men det betyr mye, så den ene treningen jeg mistet på det siste året var verdt tårene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Miriam

Miriam