tirsdag 14. april 2009

Jeg har mye på hjertet.

Mitt liv går i baner. Det er oppturer og nedturer hele tiden. Nye perioder oppstår hele tiden og hver periode har ett hovedmotiv, om jeg kan kalle det det. Nå er "målet" å få orden på livet, få det stabilt og rolig. Denne perioden kommer jeg absolutt ikke til å bli ferdig med. Jeg streber hele tiden etter nye mål og nye ting, som oftest byr på masse piss.

Venner kommer og venner går, som jeg har skrevet om før. Dette må jeg iallefall få orden på. Ogaå lært at det er lurt å separere kjærlighet og venner fra hverandre. Og i det hele tatt bare boikotte kjærlighet. Jeg har forsterkete meninger og fremtidsplaner nå ettersom jeg ble dumpet, og fremover kommer jeg til å holde meg godt unna kjærestelivet.

Disse periodene blir nok over eller daler nedover når jeg er ferdig på videregående. Selvfølgelig, jeg vil jo alltid ha problemer. Men disse periodene og problemer er ikke det samme, men har stor sammenheng.

Igår opplevde jeg noe skummelt. En venninne har blitt mishandlet. Hun kom til meg og gråt og ga meg et ark som stod om etter-reaksjoner. Dette er utrolig skamfult av forbryteren. Jeg kommer til å skrive et innlegg om hvor stygg enkelte er, for det er utrolig at noen kan påføre andre menneske den smerte.

I går bodde jeg på facebook. Ikke klar for skole i det hele tatt. Meg og Elise var på tur rundt skolen, og jeg satt ute mesteparten av skoletiden. I den herlige solen. Det har vært knusedeilig. Da jeg satt i lydtimen, som jeg kom forresten for sent til satt jeg bare der og duppet. Jeg så på klokken, 15:04. Observerte. Tenkte ikke på noe. Klokken ble plutselig 15:20. Fikk ikke gjort en dritt. Denne remixen jeg skulle egentlig lage skal inn på torsdag. Har vel en eller to timer på meg til å gjøre den. Drit trøtt. Hjem, terassen, sovne. God plan.

Og i natt klokken 01:30 var jeg og Linn i Alvøen, på et treningsstudio. Kom hjem rundt 02:00. Hvorfor være et nei-menneske når du kan være et ja-menneske?

_____________

Hadde det ikke vært for at jeg hele tiden hører "ja jeg leste det på bloggen din igår" så hadde jeg slettet denne for lenge siden.
Så jeg oppfordrer alle som skaffer seg en mening om det eg skriver, å skrive en kommentar til tekstene. Hvis du ikke har en google-konto så bruker dere Navn/Anonym.

*Jeg er veldig glad for vennene mine som stiller opp nå i denne litt ekle perioden med sorg.

3 kommentarer:

Miriam

Miriam