søndag 8. mars 2009

Det må ikke ligge en hemmelighet bak om du skal ha en ærlig tittel

I det siste har det vært mye fokus på nære forhold. Elin og jeg har hatt det veldig fint i ferien, faktisk fått vært med hverandre en del, og det har vært en lettelse. Jeg har til og med fått spist middag med familien to ganger på EN helg. Det er jo fantastisk sjeldent. Og jeg har startet et nytt og sterkt bånd..

Lørdag 07 mars kunne jeg endelig skifte sivilstatusen min til "I et forhold". Mange tenker sikkert "oi, igjen?" eller "hm. overrasket meg ikke." Dette vet jeg og jeg tenker akkurat det samme: det er ikke noe jeg er stolt av i det hele tatt. Mine eneste kommentarer til det er: -Det siste året har det vært diverse rot, usikkerhet og desperasjon angående/rundt kjærlighet (både til gutter og veldig familie). Det er et år jeg har lært utrolig mye på, jeg har funnet meg selv og nå kan jeg sette grenser. Jeg er endelig klar for å ivareta et forhold, og med denne gutten har forholdet stor verdi.

Han er noe av det beste, om ikke det flotteste som kunne skjedd meg. Det er sikkert derfor så mye dumt har skjedd opp igjennom årene slik at jeg kunne fortjene noe så bra som han senere. Disse følelsene av noe ekte, noe som vil vare, noe som ikke skurrer bare svermer over meg hele tiden. Nyforelskelse? Hm, det er nok kjærlighet. Vi har ikke hoppet over nyforelskelsen, den har akkurat begynt. Vi har jo måttet gå igjennom litt diskusjoner før den kunne ta av for alvor- der kommer tittelen fra.

Om man vil ha noe ekte, så skal det ikke bygges opp på hemmeligheter.

Så en vinterferie var helt perfekt timing. Jeg har ikke fått gjort en drit, men det spiller ingen rolle. Jeg har fått vært med Elin, jeg har fått meg en kjæreste uten like og familien min kjenner meg litt bedre.

Av dere som har/har hatt kjæreste, jeg tror egentlig at dere ikke har helt troen på dette. Men jeg skal fortsette å skrive hvor utrolig herlig jeg har det med han, som en motbevisning på meg selv og fortiden. Hvis det går til helvete så skal jeg selv kopiere dette med en ekstra kommentar: Jeg er en seriøs taper og skal aldri uttale meg positivt om personlig kjærlighet igjen.
Men det er bare om det går dårlig, og DET virker ikke rimelig. Endelig lært det at det er ingen vits i å være i et forhold med mindre man han troen på det :). Der har jeg gjort feil. Men jeg er ikke alene. Takk for meg.



PS: Retting på forrige innlegg: Det ble ikke noe tur til Bergfjord p.g.a: Intet vann, ingen radio, ingen TV, dårlig vær og Onkelen holdt på å pusse opp. Det ble dagstur til Haugesund istedet ;) 4 bilder, det 1. er litt morsomt ;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Miriam

Miriam