lørdag 20. desember 2008

Morsomme historier som er også litt flaue

Historie 1: KINESERE PÅ SOLBRØD

Fra april til august jobbet jeg på solbrød, og hadde alltid seinskift. Det vil si at tante gikk klokken 3 og jeg var ferdig 5. Iløpet av de 2 timene kom det en dag halve KINA inn på den knøttlille kaféen og alle skulle ha "too coffi". Det betydde en hel kopp tydeligvis, men jeg tolket det som to kopper, så hver av de måtte betale 38 kroner for å drikke en kopp kaffe inne. Men det var en av de som reagerte på dette, og gikk frem og var hysterisk, og fikk seg en mandelstang som erstatning. Først da innså jeg at jeg hadde svindlet de for 19 kroner, og for å være halve kina så er det en god del peng.


Historie 2: FALLE FRA ETASJE 3

Jeg hadde bursdagsfest i oktober en gang, og det endte med fyll for de fleste. Min venninne Skybert satt i 3 etasje og ventet på en, og bestemte seg for å ta seg litt luft. Ut terassedøren, ingen terasse? falle ned 2 meter og bortover 2 meter, ned i buskene på grusen ved siden av fjellet og terassen i 2. etasje. Hoppet hun like greit over på den andre terassen og skjønte like lite som for 2 sek siden. Det verste er at hun fikk ingen som helst hiper eller hull i strømpebuksen eller i kjolen, men hele benet ble blått.


Historie 3: GIKK PÅ FEIL STED

Ikke noe særlig morsomt, men sykt flaut. Det var på Danmarksplass, jeg var på vei til kjøreskolen. Jeg hadde aldri gått der før, og merket at det var veldig mange syklende på veien. Det jeg la merke til halvveis i bakken varat jeg gikk i sykkelfeltet og to meter ved siden av var det gående feltet. Men det var alleredet litt for sent å bytte felt for å late som ingenting, hadde møtt på 40 syklister som var like irritert alle sammen.


Historie 4: CHICKAWAT?

Meg og Elin stod i stuen hennes og snakket om at vi ville ha en hund. Så sier Elin at hun vil ha en liten en, og faren snur seg og spør: "Chicahuahua?"


Historie 5: LUKT I DANMARK

I høstferien var vi i Danmark, og det er kjent for å lukte drit på de åkrene. Marius spør hvorfor det lurter sånn, og Elisabeth (vår mor) sier at det er kudritt. Så spør Marius igjen: "Jamen helvete. Ka kuer som driter så mye?


Historie 6: JÆVLA SOLBRILLESTATIV

Jeg og Marius skulle innom Kiwi og kjøpe is, og jeg stod for meg selv og funderte hvilke is jeg ville ha. Så snudde jeg meg for å spørre hvilke han ville ha, men jeg møtte et solbrillestativ og dunk sa det. To stk som er kjentfjes så det, men jeg stod jo der alene og hadde ingen å le med.


Historie 7: SØVNPROBLEMER + ALKOHOL

Denne har jeg alleredet forklart til noen, men for de som ikke har hørt om den kan det være litt kult å lese nå. Tirsdag 9. desember var det HOT N' SWEET party på metro, og så klart var jeg på vors og ble dritafull. Jeg skulle ta 0010 bussen til Askøy, for jeg går av med askøybroen. Det gikk 10 sekunder fra jeg var sutte meg ned i setet på bussen til jeg falt i søvn. Det neste jeg husker var at bussjåføren vekket meg og sa at han ikke gikk lenger. "Det er greit det!!" sier jeg med et smil om munnen og stikker ut og setter meg i et busskur. Det gikk 2 min og så kom det en bil for å hente en mann som stod der også. Så kommer mannen bort til meg og sier "Vi skal mot Askøy nord hvis du vil sitte på..". "Neida, jeg skal ikke på Askøy i det hele tatt jeg" svarte jeg og ventet på en buss som skulle hente meg. Det gikk nye 10 minutter og det gikk opp for meg: Hvor faen er jeg!? Så så jeg meg rundt og oppdaget at jeg satt ved en bensinstasjon utpå Askøy, og der hadde jeg tilfeldigvis vært før. FAEN. Jeg reiste meg automatisk og gikk opp i veien. Det var et mareritt, og mobilen min var tom for strøm. Jeg får øye på to bensinstasjoner lengre borti veien, og skynder meg bort der. Jeg var i sjokk og ante ikke hva jeg skulle gjøre. Bensinstasjonene var selvfølgelig stengt, så jeg kunne ikke be om kyss eller taxi. Jeg gikk i et nytt type sjokk: Gråt. Jeg fortsatte å gå med tårer langt nedover skinnene. Jeg haiket men ingen ville plukke meg opp, jeg haiket tilogmed fra de som kom motsatt vei. Tilslutt bestemte jeg meg for å stille meg ut i veien og stoppe neste bil. Som sagt som gjort. Jeg gikk ut i veien med tårer og sekk på ryggen. Jeg fikk beskjed om å hoppe inn, men han hadde tydeligvis ikke førerkort, så hvis vi ble stoppet skulle jeg bare si at jeg ble plukket opp ved å haike og ikke dikte opp noe. Historien ble ganske gale; Han fikk en samtale, vi kjørte forbi en bil som ventet på han, dro opp til han for å hente et tau, leverte tauet til en den bilen, de visket, jeg sjekket om det gikk an å få seg ut men detfant jeg ikke ut av, så kjørte vi videre og han fortalte hvorfor han ikke fikk sertifikatet, så kjørte han over askøybroen og satt meg av; gratis. Kjempe koselig fyr tross alt. Så var jeg hjemme til 0200.


Historie 8: KLØVER

Vi var på hytten til Elin og spilte kortspill med kusinen Ellen Tomine som er 8 år.
Ellen: Eg har masse kløver.
Elin: Ellen Tomine har masse klvøer, så vet vi det.
Ellen: Korleis veit du da?


Historie 9: LITT FULL

Isabell og jeg var på fyllafest på osterøy, og hun satt på do. Jeg snakket med en fremmed om 96% for det var det vi hadde drukket litt på. Så kommer det en stemme innenfra doen: "Selger de 96 på kinoen?"

Dårlig humor ja, men når man er dritings er det jævlig morsomt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Miriam

Miriam