fredag 5. desember 2008

Miriam er stresset og trenger en kald dusj.

Nå vil jeg begynne med å si at dette innlegget ble sykt langt!
De 4 siste ukene har vært de mest mentalt stressende på mine 17 lange år. Et problem er pengene mine, jeg hadde 2500 for 2 uker siden, nå har jeg 39 kroner. Hva har skjedd!! Så julepresanger til venner blir det ikke før i januar. Jeg skal også på ball den 9, muligens 22, og 9 januar. Her sier det seg selv at man trenger penger til alokhol, men det blir sikkert vann på heldige meg.
Loddefjord Dans var på konkurranse forrige søndag og hadde 3 motstandere. Utrolig nok havnet vi på 3.! Iløpet av de siste 3 årene har ikke mitt lag tapt så det var utrolig skuffende. Men det må ha vært noe feil, for de som havnet på 2. var trukket ned for så utrolig mye, at det skal teknisk sett være umulig at de havnet på 2.
På skolen har jeg klart meg utrolig bra i det siste. Leverer alt i tide og får gode karakterer tilbake (ikke naturfag, men Atle innrømte at den skulle vært delt inn i 2 prøver). Så der er jeg jo kjempestolt og sender alle karakterene mine på sms til kjære foreldre i håp om noe belønning.
Når jeg er inne på skole må jeg bare si at skoleveien går gjennom en kirkegård :). Det er jo ikke hyggelig. Egentlig gjennom en privat eiendom også, som Kamilla fikk kjæft for.
Og når jeg fremdeles er inne på skole, så fikk jeg førstevalget mitt i prosjekt fordypning: Visuell kommunikasjon. Er kjempeglad for at Britt, Linn og Kristiane er med meg, for de kan sikkert hjelpe meg utrolig mye.
Nå har jeg skrevet 14 søknader til forskjellige jobber. Halvparten av de er det bare til å glemme. Men det betyr penger, og mindre tid.
Men jeg har sluttet som hovedtrener i Kjøkkelvik idrettslag. Jeg trenger litt mer enn 7000 i året. Så vi hadde en kjekk sesongavslutning på bowling og peppes. Jeg vant bowlingen!!!

Jeg har også blitt valgt som medlem i elevrådsstyret, vet ikke om jeg har nevnt det tidligere. På torsdag diskuterte vi skolebuss, og vi kom egentlig frem til at dette er et dritt dårlig tilbud. Det går på det meste 2 busser i timen til Skålevik (i rushtiden). Disse er alltid forsinket grunnet Olsvik. DETTE BLIR DET SKREVET EGEN BLOGG OM, FOR DETTE IRRITERER GRENSELØST!
Men når det er snakk om buss, så satt jeg på bussen hjem samme dag på den minst kule plassen: sidelengs. Der var det ringetone etter ringetone og psyko irriterenes meldingstoner. Mannen ved siden av meg sin mobil ringte, han tok den opp, ble skikkelig paff, trykket på svar knappen, tok en dyp pust, rettet seg i ryggen og kom med en skikkelig overbevisende stemme: Halloo :). He he det var morsomt.

Så har jeg øvelseskjørt i trafikken! Det ble jo kaos, brems, klutch, håndbrak, vikeplikt?
MORSOM HISTORIE: Jeg prøvde jo Jørgen sin bil utfor kirken. Det sa knekk og dagen etterpå måtte den på reperasjon. Ble noen penger. Men alt var ikke min feil ;)


Alt dette stresset har ført til seriøse søvnproblemer for meg. Dette vet EVEN mye om ettersom jeg kom til han, mentalt utslitt og sovnet på sofaen i 3 timer. Også veldig ubalanse i spisevanene mine. Klokken er nå kvart i 5, imorgen er det danseoppvisning. Heldivis på ettermiddagen.

På torsdag var det et nokså vellykket suprise party for Christer på Garage, med 13 gjester. Ingen supriseparty uten stolleken, og snurre rundt leken. Jørgen ble så svimmel at han ramlet ned stoler og falt.

Så det som skjer fremover er disse ballene, muligens et par fester, melde seg på kickboxing? Og så er det visst tid for jul!

Må tilføye at Jørgen lagde 6 julekuler til meg av glass med sykt fine dekorasjoner når han var i Nordsjøen. Og han lagde to fantastiske smykker av glass, et med hjerte og et med en M. <3 Jeg elsker deg Jørgen. Det gjør jeg :)

2 kommentarer:

  1. Jeg utfordrer deg herved til bowling match!

    SvarSlett
  2. He he du er grei. OK, hva med romjul?

    SvarSlett

Miriam

Miriam